It is friday

Välkommen Fredag!

Jisses, tiden går så fort. Jag minns när jag kom tillbaka till skolan för sex veckor sedan efter ett par dagars ledighet när Malin, min mentor, stod framme vid tavlan med ett brett leende och talade om att "Snart är det sommarlov" och "Det kommer gå så fort". Klassen, inklusive jag själv, var väl inte lika positiva och övertygade, efter en extremt slitsam höst och vinter med plugg som varit nära att ta kål på oss alla, kändes en dag till i skolan för mycket, sex veckor var därför en evighet! Men som så många andra gånger förr skulle det visa sig att Malin hade rätt, de är rätt kloka ibland dem där vuxna...

För nu står vi här med ynka två veckor kvar innan det efterlängtade sommarlovet träder in och ersätter vardagen i skolan, jag är beredd att med stor säkerhet hävda att jag inte är ensam om att känna en enorm lättnad över detta. Jag känner att det är många i min närhet som verkligen förtjänar ett lång och härligt sommarlov nu, och jag är övertygad om att det kommer att bli en höjdar sommar.

Än är det dock två veckor kvar vilket påminner mig om att jag bör gå och göra mig iordning nu och pallra mig iväg till skolan. Kvart över elva har jag bok semenarium på engelska, jag och en till ska redovisa boken Frankenstein av Mary L Shelley. Därefter väntas en lektion i psykologi, vi ska kolla på en film som vi ska ha som underlag för ett semenarium på måndag, ytterligare ett semenarium väntas på måndag och det i religion och svenska.

En härlig helg har vi framför oss, hoppas bara att den som styr över vädret kan muntra upp sig lite, jag vill ha solsken och värme!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0